Polski   English
A A A

warsztaty

26.7.2010
Warsztat białego głosu i śpiewanie litewskich sutartinias - Paulina Zielińska

Śpiew archaiczny jest pierwotną metodą wydobywania potężnego, przeponowego głosu, który drzemie w każdym człowieku. Odkrycie go w sobie, poznanie jego mocy, daje niesamowitą radość i może stać się najważniejszą formą naszej ekspresji. Na warsztatach proponuję wprowadzenie w rytuał pewnych ćwiczeń i ruchów, które odpowiednio stymulując ciało i co najważniejsze - przeponę, doprowadzą nas po jakimś czasie do pięknego, mocnego głosu. Aby w pełni go wykorzystać nauczymy się tradycyjnych pieśni litewskich nazywanych sutartines, opartych na najstarszych zasadach wielogłosowej muzyki wokalnej.


26 - 28.7.2010
Marek Kościółek, Teatr Krzyk:


Warsztaty z Teatrem Krzyk - warsztat autorski skupiony przede wszystkim na partnerstwie.
Cel główny? Najważniejszy jest partner. Poza tym warsztat cechuje własna metoda pracy z aktorem, której wyznacznikiem jest żywiołowość i kreatywność. Pobudza emocje, konstruuje improwizacje. Istotnym jego elementem jest odwaga sceniczna - jako ważna rola aktorskich poszukiwań.
Na warsztatach pracować będziemy również nad ruchem ciała i elementami akrobatycznymi. I jeszcze nad kilkoma innymi rzeczami...


26 - 28.2010
„Statek Błaznów”
Prowadzenie: Stamatis Efstathiou (Grecja)

Założyciel i dyrektor artystyczny Atropos, Stamatis Efstathiou poszukuje w swej pracy połączeń pomiędzy elementami: energia-ciało-dźwięk-mowa-śpiew-pieśń.

W życiu codziennym reagujemy albo automatycznie, albo umysłowo. Nasze ciało jest raczej ciężarem niż urodzajnym terytorium, w którym otaczający nas świat odbija się jak w lustrze i ulega przemianom. Teatr Połączenia (The Theatre of Connection) poszukuje form energii budującej pomosty: od impulsu do akcji, od naszej wypartej, bądź ukrytej natury do bycia bardziej otwartym oraz od społecznych kodów codzienności do zachowań niecodziennych. Podstawową wizją tego teatru jest wyznaczenie powiązań osoby-performera z przestrzenią, czasem i otaczającym go światem.

„Statek Błaznów” – inspiracją dla tytułu jest malarz Hieronim Bosch – ma być światem, w którym i dla którego będziemy pracować, odkrywając nowe lub ukryte oznaki nas samych jako performerów oraz, szerzej, jako istot ludzkich w ogóle. Zamiast traktować krótki czas trwania tego warsztatu jako przeszkodę, użyjemy go jako dodatkową prowokację do tego, aby działać i reagować w trybie natychmiastowym, momentalnym. To poprowadzi nas, miejmy nadzieję, zarówno do prostoty jak i do szerszej wrażliwości…

Elementy warsztatu:

Rozgrzewka i eksplorowanie energii i techniki
Organiczna i artykułowana pieśń oraz poszukiwanie dźwięku i pejzaży ciała
Organiczne i prowadzone improwizacje
„Statek Błaznów”


27 - 28.7.2010
Audiostacja, warsztaty poprowadzą dziewczyny z Audiostacji.Falenica.


Chętni będą mogli wejść w świat rapu poprzez pisanie tekstów i tworzenie rymów, poprzez prace nad rytmem i poszukiwanie „flow” czyli płynności i muzykalności w tekście i słowach, a także poprzez szukanie najlepszego wyrażenia/wyrapowania tekstu.

Warsztat będzie trwał 2 razy po 2h dróg ekspresji.


29 - 30.7.2010
Ken Mai, japoński tancerz butoh


skupia się na Metodzie Noguchi (jej twórca: Michizo Noguchi), która opiera się na naturalnym ruchu z używaniem oddechu.
My, japońscy tancerze butoh, używamy tej metody jako podstawy naszego treningu i rozwijamy ją w coraz bardziej zaawansowany sposób.
W warsztacie skupimy się na pracy z własnym centrum, na transformacji, na medytacji w marszu i w ruchu, na pracy w kontakcie z drugą osobą, a także będziemy używali przedmiotów takich jak na przykład kwiat, kubek, książka. Spróbujemy stworzyć połączenie pomiędzy ciałem fizycznym i umysłem w przestrzeni. Będziemy pracowali nad wyobraźnią i twórczością w ruchu.
Te treningi pozwalają otworzyć wszystkie zmysły, obudzić wyobraźnię i twórczość, przepływ energii, rozumienie ciała fizycznego, umysłu, oddechu i uświadomić połączenia z istotą natury.


29 - 30.7.2010
Słownik NWP (Nowych Wyrazów Polskiego)
czyli warsztaty wrażliwości słów i nie-słów
Prowadząca: Wei-Yun Lin-Górecka


Czy można pisać poezję nie będąc poetą? Tak. Każdy może być poetą, może pisać poezję. Wystarczy otworzyć oczy i uszy, wziąć zeszyt i długopis i zacząć pisać. Poezję można 'znaleźć' na ulicy, w kawiarni, w słowniku, w podręczniku, w filharmonii, na plantach. Wszystko może być poezją. Reklama. Słowa pijanego człowieka. Gołębie. Można zacząć pisać, nie wiedząc o czym to będzie. Można też pisać w nieznanym sobie języku (np. w języku chińskim). Można pisać niepisząc - tworzyć wiersze z gestów, ze słów mówionych. Poezja może się stać teatrem, a teatr poezją.

W tych warsztatach pójdziemy razem w podróż wyobrażeń słów i nie-słow. Nie wiemy jeszcze dokąd ta ścieżka nas doprowadzi - dopóki nie ruszymy.

Ilość uczestników: 6 - 10
Czas trwania: 2 dni warsztatów po 3 - 4 godziny, w trzeci dzień prezentacja.
W pierwszy dzień warsztaty odbędą się w sali, w drugi dzień na polu.

Wymagania:
znajomość języka polskiego, luźne ubranie do ćwiczenia,
narzędzia do pisania (zeszyt, długopis czy ołówek),
zestaw swoich ulubionych słów (proszę o nich pomyśleć).


30.7. 2010
„Taniec ulotny”, prowadzą Zofia Bartoszewicz, Erdmute Sobaszek, Wacław Sobaszek


Warsztat zaczynamy od ruchu, od jego prostych form, które poprzez nasze ćwiczenie się w uważności i witalności stają się stopniowo formami tańca. Pracujemy też nad formami tańców, zaczerpniętych z tradycji różnych zakątków świata i w ten sposób wchodzimy w obszar wzajemnej uważności, w proces grupowy. W kolejnych etapach pogłębiamy ten proces poprzez stosowanie ćwiczeń oddechowych i głosowych. Staramy się uświadamiać uczestnikom potrzebę rozpoznania linii ruchu i głosu. Następnie zaś próbujemy uwalniać się od form, wchodząc w żywioł ruchu-tańca, improwizując.
Wacław Sobaszek


31.7.2010
Fuzja, teatralne „Jam session” łączące elementy wszystkich warsztatów, prowadzenie: Wacław Sobaszek


29 - 31.7.2010 zapraszamy dzieci do udziału w przygotowaniach i realizacji spektaklu Nie czekaj Lecilaty (udział bezpłatny)


ponadto:
Zlot gwiaździsty - muzyczny event w wykonanaiu zespołu ze stowarzyszenia „Hol-ter” (Węgry)